Test och optimering
För att säkerställa effektivitet och avkastning på dina marknadsföringsinsatser är det avgörande med test och optimering av din webbplats och marknadsföring. På Norrsia arbetar vi aktivt med löpande testning och optimering av din digitala marknadsföring för att öka chansen att uppnå önskad konvertering. Detta gör vi genom A/B-tester där vi testar olika versioner av annonser eller landningssidor för att hitta det mest effektiva alternativet för er.
ROI
För att dina marknadsföringsinsatser ska vara effektiva och ge avkastning, är test och optimering av din webbplats och marknadsföring i digitala kanaler avgörande.
På Norrsia arbetar vi med löpande test och optimering för att säkerställa att din digitala marknadsföring fungerar så bra som möjligt. Genom att optimera dina annonser, sökord, landningssidor och andra viktiga element ökar sannolikheten för önskad konvertering och att du får ut mer av din investering, så kallad (ROI) Return of Investment.
A/B-test av betald annonsering
När det gäller digital marknadsföring är testning och optimering viktigt för att säkerställa att vi når din målgrupp på bästa sätt. Vi testar olika annonser, sökord, målgrupper, landningssidor och budskap för att se vad som fungerar bäst för just din målgrupp. Genom att löpande testa och optimera din digitala marknadsföring kan vi hjälpa dig att öka effektiviteten och minska kostnaderna för att nå nya kunder.
Vi hjälper dig även med test och optimering av din webbplats genom att förbättra navigering och prestanda, optimera laddningstiden och förbättra användarupplevelsen. Dessutom testar vi olika element på webbsidan som exempelvis färger, texter, bilder eller formulär.
När vi testar och optimerar din digital marknadsföring och webbplats gör vi det genom A/B-tester. Det innebär att vi testar två eller flera versioner av en annons eller en landningssida för att se vilken som fungerar bäst. Genom A/B-tester kan vi optimera viktiga element för att öka konverteringsgraden och därmed förbättra resultatet av dina marknadsföringsinsatser.
Test och optimering ger rättvis Analys och bra resultat
Vi använder även analysverktyg för att mäta resultaten av dina marknadsföringsinsatser och din webbplats. Vi sätter alltid upp relevant spårning på din webbplats för att kunna ta datadrivna beslut baserade på fakta. Med rätt spårning på plats kan vi se vad dina marknadsföringsinsatser ger för resultat och hur bra din webbplats är på att konvertera besökare till kunder. Genom att använda verktyg som Google Analytics kan vi få en överblick över trafiken på din webbplats och se var det finns möjlighet att förbättra användarupplevelsen. Vi kan därefter mäta och analysera data och se vilka insatser som ger bäst resultat för att därefter fokusera på att optimera dessa områden.
För oss på Norrsia är test och optimering ett långsiktigt arbete. Genom att kontinuerligt optimera din webbplats och digitala marknadsföring kan vi hjälpa dig att förbättra konverteringsgraden och därmed lönsamheten av dina marknadsföringsinsatser.